Wyniki Spirit Airlines (oszczędności) za czwarty kwartał 2023 roku

Nieudana fuzja przyczyniła się do spadku akcji Spirit o ponad 57% w tym roku, ponieważ inwestorzy martwią się o przyszłość finansową Spirit. Groźba spłaty zadłużenia przewoźnika wywołała głosy, że linia lotnicza może zostać zmuszona do restrukturyzacji, a nawet likwidacji.

W czwartek Spirit powtórzył, że „jest świadomy terminów zapadalności swoich długów w latach 2025 i 2026 i ocenia możliwości rozwiązania tych terminów, gdy nadejdzie odpowiedni czas”.

Ta budżetowa linia lotnicza miesiącami szukała sposobów na obniżenie kosztów, w tym dostosowywała swoją siatkę połączeń i zmieniała harmonogram dostaw samolotów.

„Zespół Spirit jest w 100% jasny i koncentruje się na wprowadzanych obecnie dostosowaniach i będzie je nadal wprowadzał przez cały 2024 r., aby przywrócić nam generowanie przepływów pieniężnych i rentowność” – powiedział dyrektor generalny Ted Christie w komunikacie o wynikach.

Jednakże Spirit w dalszym ciągu spodziewa się strat pieniężnych w pierwszym kwartale i podał, że spodziewa się przychodów w wysokości od 1,25 do 1,28 miliarda dolarów, czyli na najwyższym poziomie szacunków analityków.

Oto raport Spirita Czwarta kwarta W porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie średnich szacunków opracowanych przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:

  • Skorygowana strata na akcję: 1,36 USD wobec oczekiwanych 1,46 USD
  • Całkowity dochód: 1,32 miliarda dolarów w porównaniu do oczekiwanych 1,32 miliarda dolarów

Strata netto Spirit w wysokości 183,65 mln dolarów, czyli 1,68 dolara na akcję, oznacza poprawę w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 270,66 mln dolarów, czyli 2,49 dolara na akcję, odnotowaną w tym samym kwartale ubiegłego roku. Po uwzględnieniu pozycji jednorazowych przewoźnik odnotował stratę netto w wysokości 1,36 dolara na akcję.

Przychody spadły o 5% do 1,32 miliarda dolarów.

Przewoźnik planuje, że przepustowość w 2024 r. pozostanie na stałym poziomie lub będzie średnio jednocyfrowa w porównaniu z rokiem ubiegłym i wzrośnie o 1,5% w pierwszym kwartale, powiedział Spirit.

READ  Oto jak chronić się w okresie świątecznym

Słabsze ceny biletów krajowych mają poważny wpływ na budżetowe linie lotnicze, które w dużej mierze skupiają się na liniach American Airlines. Dodatkowa przepustowość skłoniła ich do zniżek na loty, szczególnie w okresach poza szczytem.

Spirit podał, że przychody z biletów na pasażera spadły w czwartym kwartale o 25% do 48,24 dolarów, podczas gdy przychody na pasażera z tytułu opłat innych niż bilety, które obejmują niezliczone opłaty Spirit, takie jak przydział miejsca i bagaż podręczny, spadły o 6,6% do 66,60 dolarów. Segmenty lotów pasażerskich wzrosły w czwartym kwartale o 12% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r.

Spirit podał, że spodziewa się w tym roku uziemienia średnio 25 samolotów Airbusa z powodu problemów z silnikiem Pratt & Whitney. Oczekuje się, że zakłócenia te osiągną punkt kulminacyjny w grudniu, gdy 40 samolotów zostanie uziemionych.

Linia lotnicza z Miramar na Florydzie ponownie oświadczyła, że ​​rozmowy w sprawie odszkodowań z Pratt & Whitney, jednostką RTX, poczyniły postępy i „chociaż nie osiągnięto jeszcze porozumienia, firma wierzy w kwotę otrzymanego odszkodowania”. „Będzie to ważne źródło płynności w ciągu najbliższych dwóch lat”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *