Z protokołu kontroli ruchu wynika, że ​​samolot japońskiej straży przybrzeżnej nie mógł wystartować przed katastrofą


Tokio
CNN

Samolot japońskiej straży przybrzeżnej zderzyłem się Z opublikowanego w środę oficjalnego protokołu komunikacji kontroli ruchu lotniczego wynika, że ​​samolot pasażerski na międzynarodowym lotnisku Haneda w Tokio otrzymał jedynie polecenie „zatrzymania się” i nie otrzymał zezwolenia na start.

W wyniku śmiertelnego wypadku samolot Japan Airlines Flight 516 zderzył się z samolotem Straży Przybrzeżnej po tym, jak we wtorek wylądował na pasie startowym, co spowodowało eksplozję. Przerażająca kula ognia.

Wszystkie 379 osób na pokładzie samolotu Japan Airlines (JAL) zostało bezpiecznie ewakuowanych. Japoński minister transportu Tetsu Saito powiedział, że pięciu z sześciu członków załogi małego samolotu Straży Przybrzeżnej zginęło.

W środę Saito opublikowało transkrypcję ponad czterech minut komunikacji pomiędzy kontrolerami ruchu lotniczego a obydwoma samolotami tuż przed wypadkiem, wskazując, że samolot Japan Airlines otrzymał pozwolenie na lądowanie, ale nie wyraził wyraźnej zgody na przelot samolotu Straży Przybrzeżnej wyłączony. .

Co więcej, publicznie dostępne dane wydają się wskazywać, że nieczynne światła ostrzegawcze – zaprojektowane w celu zapobiegania błędnemu skierowaniu pilotów na pas startowy – mogły być kolejnym czynnikiem katastrofy.

Wiadomości Kyodo/AFP

Zdjęcie płonącego samolotu Japan Airlines na lotnisku Haneda w środę.

Jak wynika z transkrypcji, kontrola ruchu lotniczego udzieliła samolotowi pasażerskiemu JAL pozwolenia na lądowanie na pasie startowym 34R o godzinie 17:43:26 czasu lokalnego (3:43:26 czasu wschodniego).

Jednak w tekście nie wskazano wyraźnej zgody na start samolotu Straży Przybrzeżnej, zamiast tego proszono go o „kołowanie do punktu oczekiwania” o 17:45:11 (3:45:11 ET). Jak wynika z transkrypcji, załoga samolotu Straży Przybrzeżnej potwierdziła instrukcje kilka sekund później.

Jak wynika ze sygnatury czasowej znajdującej się na nagraniu z monitoringu lotniska, około dwie minuty później samolot Japan Airlines zderzył się z samolotem Straży Przybrzeżnej na pasie startowym.

READ  Zdjęcie Kate zostało wycofane przez pięć agencji informacyjnych w obawie przed „dopingiem”.

Minister transportu Saito powiedział w środę reporterom, że incydent jest „nadal badany”, a kolejnym krokiem będzie wysłuchanie nagrania audio rozmowy pomiędzy pilotem Straży Przybrzeżnej a wieżą kontroli lotów.



01:31- Źródło: CNN

Ekspert lotniczy ma jedno pytanie po pożarze samolotu

Dodał, że Ministerstwo Transportu podejmuje wszelkie środki ostrożności, aby zapobiec powtórzeniu się takiego wypadku.

Na konferencji prasowej zorganizowanej po konferencji prasowej Saito urzędnicy Japońskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (JTSB) przekazali, że odzyskali rejestratory lotu i rejestratory dźwięku samolotu Straży Przybrzeżnej. Dodali jednak, że nadal szukają dwóch samolotów JAL.

Innym czynnikiem, który można zbadać w ramach dochodzenia w sprawie wtorkowej katastrofy, jest to, że według publicznie dostępnych informacji światła na pasie startowym – zwane światłami stopu na pasie startowym i zaprojektowane w celu zapobiegania błędnemu skierowaniu pilotów na pas startowy – mogły nie działać. Dokumentacja.

W biuletynie pilota stwierdzono, że oświetlenie pasa zatrzymania jest „niesprawne” na drogach kołowania od C1 do C14, w tym na drodze kołowania, na której kontrolerzy wieży Haneda nakazali straży przybrzeżnej wstrzymanie lotu i oczekiwanie na zezwolenie na start. Zawiadomienie – inaczej NOTAM – zostało po raz pierwszy opublikowane publicznie 25 grudnia 2023 r. i pozostaje aktualne.

Kontroler ruchu lotniczego zezwolił samolotowi JAL na lądowanie na pasie startowym 34R i polecił samolotowi Straży Przybrzeżnej, aby „utrzymywał się w stałym położeniu” – powiedział reporterom urzędnik JTBS.

Tekst opublikowano po tym, jak Japan Airlines oświadczyły we wtorkowym oświadczeniu, że kontrola ruchu lotniczego zezwoliła załodze na lądowanie przed wystąpieniem kolizji.

Wydaje się, że w nagraniu z LiveATC.net załoga czyta rozkaz zezwolenia na pas startowy 34 i mówi: „Zezwolono na lądowanie 34 z prawej strony”.

Japan Airlines zobowiązały się do pełnej współpracy w dochodzeniu mającym na celu ustalenie odpowiedzialności za wypadek śmiertelny.

READ  Pożar w Iraku: Około 100 osób zginęło w pożarze przyjęcia weselnego w Qaraqosh

Pasażerowie samolotu Japan Airlines, Airbusa A350, a także świadkowie kolizji opisali, że terror ustąpił miejsca ulgi, gdy stało się jasne, że wszyscy na pokładzie przeżyli.

To niewiarygodne, ale linie Japan Airlines podały, że tylko jedna osoba na pokładzie samolotu odniosła siniaki, ale 13 „poprosiło o pomoc lekarską ze względu na dyskomfort fizyczny”.

Naloty na pas startowyZe względu na klasyfikację wypadków tego typu wyróżnia się:Rzadko, ale może być katastrofalny„Według Grahama Braithwaite’aprofesor badania bezpieczeństwa i wypadków na Uniwersytecie Cranfield w Wielkiej Brytanii.

Helen Regan, Pete Muntean i Lauren Koenig z CNN współtworzyli reportaże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *