Kiedy Walmart Ogłaszając w czwartek wyniki kwartalne, inwestorzy będą przyglądać się liczbom sprzedaży i komentarzom kadry kierowniczej, aby dowiedzieć się, czy wyższe ceny nie powodują niepokoju kupujących.
Gigant handlu detalicznego jest bacznie obserwowany jako lider inflacji.
„Każdy rodzaj wahań w zachowaniu, oni to rozwiążą”, powiedział Steve Wesink, analityk ds. handlu detalicznego w Jefferies. Głos Walmarta ma większą wagę w kontekście „Jak zdrowy jest konsument?”. „
Inflacja gwałtownie wzrosła, co rodzi pytania o to, co to oznacza dla zwyczajów wydatkowych Amerykanów po szale wydatków i bodźcach związanych z pandemią. Według gazety wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wzrósł w grudniu o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim Biuro Statystyki PracyI Stanowi najszybszy wzrost od prawie 40 lat. Ceny żywności wzrosły o 6,3% w ciągu 12 miesięcy i są ściśle monitorowane, ponieważ artykuły spożywcze są najczęstszym zakupem gospodarstw domowych.
Główne firmy produkujące dobra konsumpcyjne, w tym PepsiCoi Herszej, Coca cola i Proctor & Gamble, przenosiły wzrost cen na klientów — i argumentowali, że lojalność wobec marki utrzymuje wysoką sprzedaż. Dyrektorzy PepsiCo Zadzwoń na temat zarobków z zeszłego tygodnia Że kupujący będą płacić więcej za swoje ulubione przekąski i napoje, takie jak Gatorade. Wiele z tych produktów znajduje się na półkach Walmart.
Jednak Wissink powiedział, że tło się zmienia: konsumenci spędzają swobodnie w okresie świątecznym, pomimo braku zapasów, opóźnień w dostawach i innych kryzysów w łańcuchu dostaw. Raport Walmart, który określi jej zarobki za trzy miesiące kończące się 31 stycznia, będzie obejmował okres świąteczny. Ale inwestorzy będą chętniej poznawać trendy ostatnich kilku tygodni.
Wesink powiedział, że konsumenci mogą zacząć zastanawiać się dwa razy przed otwarciem portfela, ponieważ ceny rosną z tygodnia na tydzień i nie otrzymują już czeków stymulacyjnych od rządu.
Walmart ma unikalny wgląd w sposób myślenia konsumentów: prawie 90% Amerykanów mieszka w promieniu 10 mil od swoich sklepów, w różnych stanach, regionach geograficznych i poziomach dochodów. Żywność, jedna z głównych kategorii dotkniętych inflacją i częstymi zakupami w gospodarstwach domowych, stanowi prawie 60% sprzedaży netto w Stanach Zjednoczonych, na podstawie danych o sprzedaży z dziewięciu miesięcy roku podatkowego.
Analitycy nie zgadzają się, czy inflacja pomoże, czy zaszkodzi sprzedaży Walmartu – i jego marżom.
Klienci o niskich dochodach mogą kupować mniej, powiedział Wissink, ale Walmart przejmie większą część portfeli kupujących o średnich i wyższych dochodach, ze względu na reputację sprzedawcy w zakresie wartości. Ma ocenę kupna akcji firmy i cenę docelową 184 USD, o około 37% wyższą niż w przypadku, gdy akcje są obecnie notowane. Według Refinitiv jest to powyżej średniej ceny docelowej analityka wynoszącej 165,44 USD.
Jednak Scott Cicarelli, analityk ds. handlu detalicznego w Trust Securities, powiedział, że zdenerwowani klienci Walmartu mają kilka miejsc, w których mogą zwrócić się po niższe ceny, poza być może prywatnymi niemieckimi Aldi lub sklepami dolarowymi, takimi jak ogólny dolar. Powiedział, że przekłada się to na spadek wydatków publicznych i walkę w górę o Walmart, który próbuje się rozwijać.
Jego wycena firmy jest neutralna, a jego cena docelowa to 153 USD.
Doug McMillon, dyrektor generalny Walmartu Powiedział, że sprzedawca może wykorzystać inflację jako przewagę konkurencyjną. W połowie listopada McMillon powiedział CNBC:skrzypienie„Że firma będzie podcinać konkurencję i zdobywać udział w rynku, absorbując część zwiększonych kosztów wysyłki, pracy i materiałów, zamiast przekazywać je wszystkie w formie podwyżek cen.
Te komentarze – i tym podobne wcześniej celowanie – wywołał falę sprzedaży.
Walmart nie przedstawił jeszcze prognozy na przyszły rok, rok podatkowy 2023. Analitycy spodziewają się zarobków w wysokości 6,70 USD na akcję przy przychodach w wysokości 588,36 mld USD za cały rok, w porównaniu z 6,42 USD przy przychodach wynoszących 571,45 mld USD w roku podatkowym 2022.
W okresach inflacji kupujący zwykle postępują zgodnie ze znanym scenariuszem: wydają więcej na sprzedawców wartościowych. Używaj kuponów i karnetów wędkarskich, aby sprzedawać przecenione przedmioty. Zamień na tańsze marki, takie jak te na artykuły spożywcze. Kup mniejsze opakowania. I pomiń przedmioty dyskrecjonalne, takie jak nowa koszulka lub galon lodów.
Krishnakumar Devi, szef analizy strategicznej w Międzynarodowym Instytucie Republikańskim, powiedział, że kupujący zauważyli wyższe ceny i zaczynają się dostosowywać na niektóre z tych sposobów. Ponad 90% konsumentów stwierdziło, że martwi się lub bardzo niepokoi rosnące ceny artykułów spożywczych, wynika z ankiety przeprowadzonej na ponad 900 konsumentach przez firmę badającą rynek na początku stycznia.
Według badania, 67% konsumentów o niskich i średnich dochodach oraz prawie połowa konsumentów o wysokich dochodach stwierdziła, że zmienia swoje wybory zakupowe z powodu wzrostu cen artykułów spożywczych. Prawie połowa konsumentów o niskich i średnich dochodach deklaruje, że szuka większej liczby wyprzedaży i ofert, a jedna trzecia twierdzi, że ogranicza rzeczy, które nie są niezbędne.
Powiedział, że inflacja może również doprowadzić do odwrócenia wzorców epidemii. Amerykanie handlowali drogim jedzeniem i napojami – jak wysokiej jakości stek lub obfity sos do makaronu – aby naśladować wrażenia z restauracji, ponieważ mieli mniej innych miejsc, w których mogliby wydać swoje dolary. Aby zmniejszyć narażenie na Covid, standaryzują wycieczki do sklepów i napełniają większe kosze.
Powiedział, że w nadchodzących miesiącach sprzedawcy detaliczni będą mogli zobaczyć „zbieranie wiśni”, ponieważ klienci mający problemy z gotówką będą chodzić do wielu różnych sklepów w oparciu o ceny podstawowych artykułów spożywczych, takich jak mleko, jajka i mięso.
Walmart przegapił wzrosty na giełdzie w ciągu ostatniego roku. Akcje firmy spadły o 7% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, pozostając w tyle o 14%. Standard & Poor’s 500 i zyskuje 2% z Detaliczny Fundusz Giełdowy, Od zamknięcia wtorku.
Akcje Walmartu zamknęły się we wtorek ceną 134,37 USD, co oznacza wzrost o mniej niż 1%. Kapitalizacja rynkowa firmy wynosi 372,73 miliardów dolarów.
Poza wynikami świątecznymi i skutkami inflacji, Chuck Groom, analityk ds. handlu detalicznego w Gordon Haskett, powiedział, że chciałby usłyszeć najnowsze informacje o wysiłkach Walmartu, by zarabiać pieniądze w nowy sposób. próbując rozwijać swoją działalność reklamową, Walmart Connect; usługa abonamentowa, Walmart+; i Firma dostawcza, GoLocal.
Groom powiedział, że inni sprzedawcy wyszli z pandemii silniejsi. Target zdobył więcej kupujących dzięki usługom tego samego dnia, takim jak odbiór z krawężnika i dostawa do domu przez Shipt. Więcej Amerykanów dołącza i odnawia członkostwo w klubach magazynowych, takich jak należący do Walmartu Sam’s Club, koszt i Zdanie BJ. i Domowy magazyn i Louie Podsyciło to nowe zainteresowanie projektami majsterkowania i architektury krajobrazu.
Jeśli chodzi o Walmart, powiedział, ława przysięgłych jest wyłączona.
Inwestorzy „próbują rozszyfrować” Czy Walmart wygrał w Covid? Czy Walmart jest lepszy dzisiaj niż dwa lata temu? I nie wiem, czy naprawdę możesz o tym dyskutować. „
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.